Ποιο CMS να διαλέξω για το e-shop μου;

Σε προηγούμενο άρθρο (το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ) είδαμε τι είναι το CMS και ποια είναι τα τρία πιο γνωστά καθώς και τα χαρακτηριστικά τους. Σε αυτό το άρθρο, θα εστιάσουμε στα CMS για κατασκευή ηλεκτρονικών συστημάτων που χρησιμοποιούνται συχνότερα.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που κρίνουμε ένα CMS για e-shop;

Σε σύγκριση με τη κατασκευή μιας ιστοσελίδας εδώ επικεντρωνόμαστε σε άλλα χαρακτηριστικά. Αρχικά, στις περισσότερες περιπτώσεις ένα e-shop στη δομή του είναι πιο περίπλοκο από μια απλή ιστοσελίδα παρουσίασης. Μας ενδιαφέρει να γνωρίζουμε αν πρόκειται για λιανικό ή χονδρικό εμπόριο ή και τα δυο. Πόσους κωδικούς θα περιλαμβάνει; Τι λειτουργίες θα έχει; Τι επίπεδο εξειδίκευσης θα πρέπει να έχει ο διαχειριστής του e-shop(εύκολο/δύσκολο περιβάλλον διαχείρισης); Τέλος, τι ενέργειες marketing θα υλοποιηθούν;

Τα CMS για e-shop που χρησιμοποιούνται συχνότερα.

1. Woocommerce

To woocommerce είναι το πιο διαδεδομένο εργαλείο για κατασκευή e-shop. Πάνω από τρία εκατομμύρια e-shops παγκοσμίως το χρησιμοποιούν διότι είναι αρκετά ευέλικτο και εύκολο στη χρήση. Στη πραγματικότητα, το woocommerce λειτουργεί ως πρόσθετο στο WordPress και αυτός είναι ο κύριος λόγος που είναι τόσο γνωστό καθώς συνδυάζει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά και των δύο εργαλείων.

Στη λειτουργία του είναι αρκετά εύκολο και μπορεί να μάθει να το διαχειρίζεται σχεδόν οποιοσδήποτε μέχρι ένα βασικό επίπεδο. Λόγω της δημοφιλίας του, υπάρχουν χιλιάδες πρόσθετα που θα επεκτείνουν τις λειτουργίες του e-shop. Επίσης, θεωρείτε η πιο φιλική προς το SEO πλατφόρμα.

Θετικά:

  • Τεράστιο εύρος δυνατοτήτων και λειτουργιών.
  • Μεγάλο community για να απευθύνετε ερωτήσεις.
  • Ιδανικό για SEO.
  • Πολύ παραμετροποιήσιμο όσο άφορα την εμφάνιση.
  • Ασφαλές.

Αρνητικά:

  • Δεν υπάρχει οργανωμένη τεχνική υποστήριξη.
  • Σχεδόν για τα πάντα χρειάζονται πρόσθετα.
  • Η φιλοξενία του e-shop μπορεί να γίνει ακριβή.

2. Shopify

Το shopify είναι μια πλατφόρμα αποκλειστικά για κατασκευή e-shop και φαίνεται να κερδίζει τελευταία χρόνια όλο και περισσότερους ακόλουθους. Είναι μια πλατφόρμα όλα-σε-ένα μιας και όλες οι διαδικασίες στο ηλεκτρονικό κατάστημα, από τη κατασκευή του μέχρι τη φιλοξενία και την αγορά domain, μπορούν να γίνουν εντός της πλατφόρμας. Η κατασκευή είναι ιδιαιτέρως εύκολη μιας και υπάρχει πλήρης καθοδήγηση από τη πλατφόρμα σε πολύ συγκεκριμένα βήματα. Ωστόσο, με τη βοήθεια προγραμματιστή γίνεται να δημιουργηθούν αρκετά μεγάλα και πολύπλοκα καταστήματα.

Από μόνη της πλατφόρμα έχει αρκετές λειτουργίες και αρκετές από αυτές είναι “plug n’ play” όπως πύλες πληρωμών, αλλά υπάρχει και πληθώρα πρόσθετων που μπορούν να τις επεκτείνουν. Επίσης, υπάρχουν πάρα πολλά έτοιμα θέματα για να διαλέξετε.

Θετικά:

  • Εύκολη κατασκευή & διαχείριση.
  • Φιλικό περιβάλλον.
  • Πολλές “plug n’ play” λειτουργίες.
  • Πολλά πρόσθετα.
  • Εξαιρετική συνεργασία με social media.
  • 1-click αγορές.

Αρνητικά:

  • Όχι και ότι πιο φιλικό προς το SEO.
  • Περιορισμένη προσαρμοστικότητα.
  • Μηνιαία συνδρομή.

3. OpenCart

Το OpenCart είναι αρκετά διαδεδομένο στη χώρα μας. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι τα εργαλεία διαχείρισης που προσφέρει δωρεάν χωρίς τη χρήση πρόσθετων καθώς και στατιστικές αναφορές σχετικά με τη πορεία της επιχείρησης. Όπως και οι άλλες πλατφόρμες έτσι και αυτή έχει μεγάλο αριθμό πρόσθετων και θεμάτων δωρεάν και μη.

Είναι αρκετά ευέλικτο στη προσθήκη ιδιαίτερων χαρακτηριστικών στα προϊόντα όπως διαστάσεις, βάρος και άλλα. Είναι ανοιχτού κώδικα και δωρεάν και συνήθως θα χρειαστεί web developer για τη προσθήκη λειτουργιών.

Θετικά:

  • Προσθήκη ιδιαίτερων λειτουργιών (κουπόνια, παραγγελία με βάρος κλπ) μέσα από τη πλατφόρμα ή με δωρεάν πρόσθετα.
  • Εύχρηστο περιβάλλον διαχείρισης.
  • Πολύ παραμετροποιήσιμο με τη χρήση κώδικα.

Αρνητικά:

  • Έχουν αναφερθεί προβλήματα ασφαλείας.
  • Περιορισμένες επιλογές για μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Αρκετά από τα έτοιμα templates είναι παλιομοδίτικα.

4. Magento

To Magento, επίσης γνωστό, υποστηρίζεται από την Adobe μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες λογισμικού. Είναι ανοιχτού κώδικα και είναι γνωστό για την ποικιλία λειτουργιών που μπορεί να προσφέρει με σχετική ευκολία, συμπεριλαμβανομένων ενσωματώσεων με CRM, ERP και άλλα λογισμικά. Απευθύνεται κυρίως σε μεγάλους εμπόρους λόγω της εύκολης επεκτασιμότητας του.

Για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος με αυτή τη πλατφόρμα σίγουρα θα χρειαστούν προγραμματιστές και συνήθως αυτό θα κοστίσει αρκετά. Ωστόσο, η ανάγκη υποστήριξης ενός καταστήματος με χιλιάδες κωδικούς και η διασύνδεση με άλλα συστήματα δικαιολογεί τα χρήματα που θα ξοδευτούν και σίγουρα θα έχουν αντίκρισμα.

Θετικά:

  • Πλούσιο σε χαρακτηριστικά με δυνατότητες προσαρμογής.
  • Ιδανικό για SEO.
  • Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων μπορούν να λάβουν όλες τις πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών, των πελατών και των προϊόντων με πολλές προηγμένες δυνατότητες αναφοράς.

Αρνητικά:

  • Το Magento είναι περίπλοκο, επομένως είναι αρκετά δύσκολο για ανθρώπους χωρίς τεχνικές γνώσεις να το διαχειριστούν.
  • Μεγάλη απαίτηση σε πόρους για καλή απόδοση.
  • Απαιτεί προγραμματιστικές γνώσεις για ανάπτυξη e-shop.

5. PrestaShop

Το PrestaShop είναι ένα ελαφρύ και απλό CMS που παρέχει στους χρήστες μεγάλο έλεγχο σχετικά με τον τρόπο ρύθμισης και διαχείρισης του ιστότοπού τους. Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπορούν να επεκτείνουν την πλατφόρμα χρησιμοποιώντας πρόσθετα και θέματα. Ωστόσο, η πλατφόρμα έχει πάρα πολλές ενσωματωμένες λειτουργίες που ταιριάζουν στις περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Είναι αρκετά εύκολο να δημιουργηθεί ένα e-shop και από άτομα χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις με την επιλογή ενός έτοιμου θέματος και μετά τη προσαρμογή των λειτουργιών με πρόσθετα. Σίγουρα με τη βοήθεια ενός προγραμματιστή μπορεί να δημιουργηθεί ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Θετικά:

  • Απόδοση SEO.
  • Μεγάλο community για υποστήριξη.
  • Εύκολο στην εγκατάσταση.
  • Φιλικό προς άτομα χωρίς τεχνικές γνώσεις.

Αρνητικά:

  • Το PrestaShop είναι κατάλληλο για μικρά και μεσαία καταστήματα λόγω της περιορισμένης επεκτασιμότητας του.
  • Κάποια πρόσθετα έχουν μεγάλο κόστος.
  • Δεν υπάρχει επίσημη τεχνική υποστήριξη.

Τώρα που είδαμε ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για ηλεκτρονικά καταστήματα, η επιλογή του κατάλληλου CMS είναι μια σημαντική απόφαση για τη πορεία του e-shop. Στη Weborc μπορούμε μαζί να σχεδιάσουμε ένα πλάνο υλοποίησης για εγγυημένα αποτελέσματα.

Copyright 2023 | Designed & Developed obviously by Us

Ακολουθήστε μας στα
Social Media
για νέα & προσφορές!