Τι πρέπει να ξέρω πρίν κάνω e-shop;

Σε αυτό το άρθρο δίνουμε κάποιες λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζετε, πριν κάνετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Με τη κατασκευή ενός e-shop, ξεφεύγετε από τα στενά γεωγραφικά όρια της περιοχής σας και απευθύνεστε σε πολύ μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Είναι κατανοητό λοιπόν γιατί πολλοί επιχειρηματίες θέλουν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Ωστόσο, πολλές φορές δεν σκέφτονται ότι ένα e-shop θέλει κατάλληλη προετοιμασία για να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας του. Υπάρχουν κάποια πράγματα που θα αναλύσουμε παρακάτω τα οποία πρέπει να σκεφτείτε πριν μπείτε στη διαδικασία να φτιάξετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

1. Το e-shop έχει υποχρεώσεις

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ένα e-shop δεν διαφέρει τελικά και πολύ από ένα φυσικό κατάστημα. Υπάρχουν καθημερινές διαδικασίες όπως η ενημέρωση προϊόντων, η εξυπηρέτηση πελατών, η διαχείριση των παραγγελιών και τέλος οι λογιστικές υποχρεώσεις. Πολλές φορές πρέπει να αναλογιστούμε αν μια επιχείρηση μπορεί να στηρίξει αυτές τις διαδικασίες με τη μορφή που έχει τώρα ή θα χρειαστεί να βρεθούν κατάλληλοι συνεργάτες ώστε να στηρίξουν το έργο π.χ. πρόσληψη e-shop manager.

2. Αποστολές προϊόντων

Εδώ έχει πολύ μεγάλη σημασία το τι προϊόντα πουλάτε. Έχετε ογκώδη αντικείμενα που θα χρειαστεί να συνεργαστείτε με κάποια μεταφορική εταιρεία ή πουλάτε μικρότερα αντικείμενα που θα σας εξυπηρετούσε μια courier; Κατά τη διαδικασία δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος είναι σημαντικό να κάνετε μια συμφωνία με κάποια courier ή μεταφορική που να σας εξυπηρετεί στη περιοχή σας και να σας συμφέρει οικονομικά. Συνήθως, η συνεργασία με μια courier περιλαμβάνει δυνατότητα έκδοσης voucher αποστολής από εσάς και παραλαβή δεμάτων από τον χώρο σας.

Επίσης, θα πρέπει να σκεφτείτε τι σας συμφέρει στο κόστος μεταφορικών, διότι πολλές φορές θα κληθείτε να αποστείλετε προϊόντα από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη (ακόμη και στο εξωτερικό αν δίνεται αυτή η επιλογή), άρα θα έχετε κυμαινόμενο κόστος μεταφορικών ή θα είναι το ίδιο για όλες τις παραγγελίες.

Τέλος, θα πρέπει να σκεφτείτε και το πακετάρισμα των προϊόντων όπου στη περίπτωση πολλών παραγγελιών είναι μια χρονοβόρα διαδικασία.

3. Ηλεκτρονικές πληρωμές

Υπάρχουν πολλές μέθοδοι για να δεχτείτε πληρωμές από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Ενδεικτικά αυτές είναι:

  • Πιστωτική/Χρεωστική κάρτα
  • Paypal
  • Μεταφορά χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό
  • Αντικαταβολή

Κάθε μέθοδος έχει τα δικά της θετικά και αρνητικά. Η πληρωμή με paypal είναι παγκοσμίως διαδεδομένη και αρκετά εύκολη στη χρήση μιας και ένας χρήστης του paypal μπορεί να πληρώσει απλά και μόνο συμπληρώνοντας το e-mail του. Αυτός ο τρόπος εξυπηρετεί πολύ σε περιπτώσεις που έχετε σκοπό να κάνετε πωλήσεις και στο εξωτερικό. Ωστόσο, αυτή η μέθοδος έχει σχετικά μεγάλες χρεώσεις (fees) όταν θα θελήσετε να μεταφέρετε τα χρήματα σε κάποιο IBAN ή στη μετατροπή συναλλάγματος από πληρωμές εξωτερικού.

Η πληρωμή με κάρτα (χρεωστική ή πιστωτική ) είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος πληρωμής. Ωστόσο, θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι για να αποκτήσετε πύλη πληρωμών με κάρτα από τις Ελληνικές τράπεζες θα πρέπει να συνεννοηθείτε μαζί με τη τράπεζα της επιλογής σας για να σας δώσουν τους κωδικούς πρόσβασης στα payment gateways.

Η μεταφορά χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό είναι ο πιο εύκολος τρόπος πληρωμών. Ομως, δεν θα πρέπει να είναι ο μοναδικός διότι μειώνει αρκετά την εμπειρία χρήστη και προσθέτει ένα επιπλέον χρονοβόρο βήμα μέχρι την ολοκλήρωση της αγοράς.

Η αντικαταβολή είναι θεωρητικά ο πιο εύκολος τρόπος διότι η πληρωμή γίνεται κατά τη παράδοση του δέματος στον αγοραστή. Αυτό ταυτόχρονα είναι και ένα από τα αρνητικά της, διότι στη περίπτωση που ο αγοραστής δεν τη παραλάβει θα χρεωθείτε το κόστος μεταφοράς για την επιστροφή. Αυτός είναι και ο λόγος που στα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα την αντικαταβολή συνοδεύει μια μικρή χρέωση συνήθως το 1/2 των μεταφορικών.

4. Προώθηση – Διαφήμιση

Όπως και ένα φυσικό κατάστημα έτσι και το e-shop σας για να προσελκύσει πελάτες και να γίνει γνωστό θα πρέπει να δημιουργηθούν marketing στρατηγικές. Είναι μια διαδικασία απαραίτητη ειδικά αν θέλετε να επεκταθείτε σε όλη τη χώρα. Επίσης, θα πρέπει συχνά και ιδίως σε περιόδους εκπτώσεων, που υπάρχει αυξημένος καταναλωτισμός, να δηλώνετε τη παρουσία σας έντονα είτε με διαφήμιση είτε με προσφορές προς τους πελάτες σας, γιατί μη ξεχνάτε ο ανταγωνισμός σας πλέον δεν θα είναι τοπικός αλλά πανελλαδικός.

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι απαραίτητο εργαλείο και για τη προώθηση διαφημίσεων αλλά και για τη διεπαφή πωλητή πελάτη. Είναι πολύ πιο εύκολο να έρθετε σε επικοινωνία με πιθανούς πελάτες σας στα κοινωνικά δίκτυα και να συνομιλήσετε μαζί τους παρά με οποιοδήποτε άλλο online τρόπο.

Για τα παραπάνω θα χρειαστείτε έναν έμπειρο online marketeer που να απογειώσει τη παρουσία σας διαδικτυακά.

5. Υποστήριξη / Συντήρηση / Αναβαθμίσεις

Οι ιστοσελίδες χρειάζονται συχνά αναβαθμίσεις για να λειτουργούν απροβλημάτιστα. Υπάρχουν πρόσθετα, θέματα ακόμη και τα ίδια τα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου ( π.χ. WordPress ) που παίρνουν ενημερώσεις και αναβαθμίσεις από τους δημιουργούς τους και το να παραμένουν σε παλαιότερη έκδοση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Τα παραπάνω ισχύουν, και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, και για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Είναι σημαντικό ένα e-shop να είναι 24/7 διαθέσιμο για αγορές. Είναι δεδομένο ότι αυτές τις διαδικασίες πρέπει να τις αναλαμβάνει ειδικευμένο άτομο όπου να μπορεί να αντιμετωπίζει άμεσα προβλήματα που προκύπτουν. Άρα όταν εσείς παραλάβετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα η συνεργασία με το κατασκευαστή του δεν σταματάει εδώ διότι θα είναι υπεύθυνος για τη καλή λειτουργιά του e-shop.

Copyright 2023 | Designed & Developed obviously by Us

Ακολουθήστε μας στα
Social Media
για νέα & προσφορές!